Iratrendező, a rend és szervezettség egyszerű eszköze
Az irodai munka hatékonysága nagyban függ a szervezettségtől és a néha több száz vagy éppen ezer akta és ügyirat áttekinthetőségtől.
Ahhoz, hogy ezen a téren ne legyen zűrzavar, sokféle módszer létezik, ezek közül azonban még mindig a jól bevált, egyszerűségükben is nagyszerű módszerek az igazán célra vezetőek. Elönti asztalát a sok irat? A megoldás az iratrendező . Ez az egyszerű, már-már rudimentális eszköz egyidős az első irodai helyiséggel, és az ember igényével, hogy a maga munkaterületét rendezettnek, áttekinthetőnek tudja.
Az iratrendező épp ezt az érzést adja meg, hisz feliratozva, csoportokba rendezve, dátumozva szem előtt tartja minden fontos, vagy éppen aktualitását vesztett hivatalos iratunkat, és kényelmessé teszi a keresést is. Nem véletlen, hogy a ma közismert, papír vagy éppen műanyag alapanyagú iratrendező ott van minden irodában, kicsiben és nagyban, óriáscégeknél és egyszobás mini vállalkozásoknál egyaránt. Mint ahogyan az sem véletlen, hogy a számítógépes nyelv szimbólumai (a kicsi, sárga mappa) között is ott találjuk, és a szerepe is ugyanaz, rendezi a gépen tárolt dokumentumainkat, archiválásra, áttekintésre, napi használatra alkalmassá teszi őket.
Iratrendező nélkül a legegyszerűbb dolog, mint egy dokumentum előkeresése is időigényes, és stresszes aprómunka, így fel sem becsülhető, mennyire megkönnyíti a dolgunk ez a hétköznapi, de zseniális irodai segédeszköz. Színes vagy fekete fehér, kartonpapír vagy műanyag, mind őrzi fontos iratainkat, tekintélyessé teszi irodánk kinézetét, és megkímél minket a fölösleges munkától.